دانشگاه ها سنگرهای بسترسازی توسعه فرهنگی یک شهر هستند

تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۲۵ ۰۸:۳۵ | تعداد بازدید: 19

با هدف بررسی چالش ها و راهکارهای ارتقای فرهنگی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی تربت حیدریه نشست مشترکی با حضور نماینده نهادمقام معظم رهبری در دانشگاه ها و معاون استاندار و فرمانده ویژه شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ، حجت الاسلام و المسلمین دکتر صافدل در این نشست با تاکید بر لزوم تقویت مشارکت بین بخشی در دستگاه های متولی فرهنگ شهرستان بیان داشت : دانشگاه ها سنگرهای بسترسازی توسعه فرهنگی یک شهر هستند و اگر بخواهیم در مقوله فرهنگ ورود کنیم نخستین پایگاه فرهنگ سازی دانشگاه ها خواهند بود.

مسئول کمیته فرهنگی دانشگاه های تربت حیدریه در ادامه بستر ایجاد شده در دانشگاه های این شهرستان را پتانسیل عظیم تحول فرهنگی قلمداد کرد و اظهار داشت : در جلسات متعدد کمیته فرهنگی شهرستان در خصوص ساماندهی حوزه های مختلف مربوط به مسائل فرهنگی دانشگاه ها بحث و بررسی داشته ایم و معتقدیم اگر همت و عزم فرهنگی مدیران و سیاستگذاران مجموعه های دانشگاهی در راستای برنامه های تدوین شده قرار گیرد قطعا شاهد رخ دادن اتفاقات خوبی در آینده خواهیم بود .

همچنین معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه در این نشست مشترک با اشاره به اینکه مدیریت جهادی در میدان فرهنگ زمینه ساز تحول خواهد بود گفت : در حوزه فرهنگی و بویژه مسئله مهم جوانان مسئولان باید به دو مطلب توجه ویژه  داشته باشند . نخست آنکه با دردهای جوانان آشنا باشند و در واقع درد جوان را داشته باشند و دوم اینکه بتوانند جوان را درک کنند و این امر جز با برقراری ارتباط سازنده دوسویه امکان پذیر نخواهد شد.

علی رستمی مشارکت در توسعه فرهنگی را وظیفه تمامی دستگاه های اجرایی دانست و اضافه کرد : هر قدمی که ما در میدان فرهنگ عقب بنشینیم فرصت بزرگی در اختیار دشمن قرار داده ایم تا مدیریت فکر جوان جامعه را به دست بگیرد و در مسیر رسیدن به اهدافش او را یاری خواهیم کرد لذا میبینیم این مهم همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده است و همه ما در قبال جبهه فرهنگی و مقابله با جنگ نرم دشمن مسئول هستیم .

گفتنی است بحث و تبادل نظر در خصوص ظرفیت های فرهنگی دانشگاه های شهرستان و بررسی اصلاح ساختارهای تعاملی در حوزه فرهنگی از موضوعات مورد بحث در این نشست مشترک بود .