در همایش فجرآفرینان دانشگاهی تربت حیدریه مطرح شد :

ایجاد هویت اثرگذار در دانشگاهیان و دانشجویان از آرمان های بزرگ امام خمینی (ره) است

تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۱۷ ۱۴:۵۲ | تعداد بازدید: 20

همزمان با چهلمین فجرشکوهمند انقلاب اسلامی همایش بزرگ فجرآفرینان دانشگاهی تربت حیدریه با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ، نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های شهرستان ، روسا ، اساتید و فرهیختگان دانشگاه های تربت حیدریه صبح روز چهارشنبه 17 بهمن ماه به میزبانی ستاد نکوداشت دهه فجر در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ، نماینده نهاد مقام معظم رهبری دردانشگاه های تربت حیدریه در این گردهمایی ضمن تبریک فرارسیدن فجر چهلم انقلاب گفت : چهل سالگی نمادی از بلوغ و بالندگی است و دنیا امروز به این باور رسیده که ایران روی پای خود ایستاده و ملت بزرگ ما توانسته در سایه انقلاب دست مستکبران را از کشور کوتاه کند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسین صافدل جامعه دانشگاهیان را گروهی تعیین کننده در طول تاریخ انقلاب دانست و افزود : دانشگاهیان در جریان انقلاب نقشی کلیدی داشتند و امام راحل (ره) نیز با درنظر داشتن همین نقش حیاتی همواره بر ایجاد هویت اثرگذار در دانشجویان و دانشگاهیان تاکید داشتند.

وی مردم سالاری دینی را دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار داشت : امام خمینی (ره) با وجود تمام فراز و فرودها در مسیر سخت پیروزی انقلاب توانست بحث مردم سالاری دینی را در کشور مستقر کند و امروزه انقلاب اسلامی ایران به عنوان الگویی برای تمام جوامع آزدیخواه دنیا مطرح شده است .

همچنین معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه که به عنوان سخنران در این مراسم حضور داشت دهه فجر را فرصت مغتنمی برای تبیین دستاوردهای انقلاب دانست و گفت : در چله انقلاب اسلامی جریان های تصمیم ساز دو رسالت مهم برعهده دارند ، نخست آنکه دستاوردهای انقلاب را به درستی برای مردم تبیین کنند و دوم آنکه به آسیب شناسی نقاط ضعف بپردازند تا بتوان نقشه راه جامعی برای پیشرفت کشور در ابعاد گوناگون ترسیم نمود.

مهندس علی رستمی با اشاره به کلام ماندگار امام خمینی (ره) که فرمودند "دانشگاه مبدا تحولات است"  از جامعه دانشگاهیان خواست تا نگاه ریشه ای به معضلات و آسیب های اجتماعی داشته باشند و اضافه کرد : در طول دوره چهل ساله انقلاب هرگاه به توان نیروی داخلی اعتماد کردیم و با استفاده از تفکر نخبگان در کارها عمل کردیم درهای پیشرفت به روی ایران اسلامی گشوده شد و در مقطع حساس فعلی نیز نیاز است تا نخبگان به متن کار ورود کنند و در راستای منویات مقام معظم رهبری در راه اعتلای میهن عزیزمان اهتمام داشته باشند.

گفتنی است در پایان این مراسم از منتخب اساتید فرهیخته انقلابی دانشگاه ها توسط کمیته فرهنگی دانشگاه های شهرستان تجلیل بعمل آمد.

تصاویر خبر
سر تیتر خبر
در همایش فجرآفرینان دانشگاهی تربت حیدریه مطرح شد :